Als grote onderneming heeft u waarschijnlijk ervaring met het uitbesteden van uw telefonisch verkeer. U heeft bijvoorbeeld uw marktonderzoek laten uitvoeren door een extern telefonie bedrijf, of u heeft het telefonisch klantcontact volledig uitbesteed aan een externe partij die hierin gespecialiseerd is. U bent zeker niet de enige die dit doet, maar toch zijn er veel gevallen bekent waarbij de onderneming die het telefonische verkeer had uitbesteed niet geheel tevreden was. Maar hoe komt dit nou eigenlijk? Eén van de meest genoemde redenen hiervoor zou het gebrek aan persoonlijk contact zijn tussen het bedrijf en de klanten: de telefoniebedrijven zouden weinig kennis hebben van het bedrijf zelf en ook van diens waarden, missie en visie. Een klacht die daarnaast vaak te horen valt is het gebrek aan flexibiliteit van het inbound callcenter in kwestie: de bedrijven zouden vaak voor een jaar of langer aan een contract vastzitten terwijl misschien na zes maanden al blijkt dat het niet werkt: er te weinig telefoontjes binnenkomen of dat het bedrijf de telefoontjes simpelweg zelf zou willen doen. In deze gevallen blijken de contracten eerder een last dan een lust: men zit er nou eenmaal aan vast. Gelukkig lijkt het langzaam te veranderen: bedrijven als www.bizziphone.com bieden tegenwoordig diensten aan waar een contract geen vereiste voor is. Ook zijn de diensten daarnaast per direct opzegbaar. Tot slot is ook het contact met de klant hier makkelijk te realiseren: elke onderneming krijgt immers zijn of haar eigen telefoniste die kennis opdoet van de onderneming alvorens deze begint als telefoniste. Zo is de telefoniste een goed visiteplaatje en zullen de klanten ook tevreden zijn aangezien zij benadert worden zoals zij gewend zijn van het bedrijf in kwestie. Door het ontbreken van een contract en het actief meedenken van de telefoniste wordt het stugge, ouderwetse imago vervangen voor een flexibele samenwerking! |
https://www.bizziphone.com/ |