Één van de belangrijkste zaken bij zoekmachine optimalisatie (SEO) is linkbuilding. Linkbuilding is het plaatsen van meerdere links die verwijzen naar een website, hierdoor zullen zoekmachines de websites hoger waarderen in de zoekresultaten. De zoekmachine zien de links dus als stemmen voor jouw website. Wanneer jij dus erg veel “stemmen” hebt, denkt bijvoorbeeld Google dat jouw website heel erg goed is, want waarom zijn er anders zo veel links naar jouw website. Het gaat hierbij wel om de kwaliteit van de links en niet om de kwantiteit (hoeveelheid). De kwaliteit wordt bepaald op de relevantie en de autoriteit van de link, dus schrijft diegene die naar jouw website linkt over hetzelfde onderwerp en heeft diegene zelf ook veel “stemmen” ontvangen. Daarnaast is het ook belangrijke welke tekst wordt meegegeven aan de link, deze tekst wordt ook wel de “anchortekst” genoemd. De anchortekst van een link is het klikbare gedeelte in een linktekst. Hiermee geef je dus zowel de bezoekers als de zoekmachine een hint over het onderwerp van de website waar je naar linkt. Ook bestaan er interne links en dit zijn de links die zich binnen jouw website bevinden. Met de interne linkstructuur kun je aan zoekmachines duidelijk maken welke pagina’s het belangrijkst zijn, let hierbij wel ook op de anchortekst. Linkbuilding is niet het enige wat belangrijk is bij zoekmachine optimalisatie, maar wel het belangrijkst. Linkbuilding uitbesteden is dan zeker vaak een goede optie. Het is in ieder geval verder nog belangrijk om een goede structuur in je website te hebben, bedenken op welke keywords je wilt ranken, het aanpassen van titels op je website en nog veel meer. Wanneer u hier nog geen ervaring mee heeft of weinig, dan zijn er genoeg online marketing bedrijven die u hier mee kunnen helpen. U bepaalt voor een gedeelte zelf of uw website goed gevonden wordt in zoekmachines. |
http://www.economy.nl/ |
