Contentmarketingtrends Ondanks dat contentmarketing wordt gezien als een relatief nieuwe vorm van marketing, heeft het inmiddels een aantal veranderingen ondergaan. Contentmarketing, die aanvankelijk alleen met bloggen werd geassocieerd, bleek veel belangrijker te zijn. Contentmarketing zal zeker blijven veranderen, gedreven door veranderingen in de markt en de voorkeuren van de consument. Toen COVID-19 onze wereld veranderde, zagen we wat er veranderde in de wereld van contentmarketing. Hoe meer mensen in digitaal investeren, hoe meer inhoud er zal zijn. Dit betekent dat we ons moeten concentreren op het verspreiden ervan. In plaats van alleen geweldige inhoud te maken, is zoek- en distributieoptimalisatie tegenwoordig belangrijker. We hebben een gek jaar voor de boeg. Het nieuws zal constant veranderen en merken zullen snel de loop van hun berichten moeten veranderen. Zorg ervoor dat uw team flexibel kan blijven, zodat de inhoud die ze produceren zo divers en interessant mogelijk is. Het helpt je niet alleen om echte problemen op te lossen, maar het helpt je ook om een dialoog aan te gaan binnen de branche, in plaats van alleen te reageren op wat anderen zeggen. Autoriteit is tegenwoordig meer belangrijk, dus verover het en investeer erin. Neem altijd contact op met gerenommeerde mensen en bedrijven. Contentmarketing stelt u, net als alle marketing in het algemeen, in staat om te genieten van de autoriteit van anderen, wat uw reputatie een boost zal geven. U kunt een standpunt innemen over elk controversieel onderwerp als het er echt toe doet voor uw bedrijf, maar zorg ervoor dat u bedenkt dat uw gepubliceerde standpunt kan leiden tot problemen en vervreemding van het publiek. Tegenwoordig besteden steeds meer mensen aandacht aan de authenticiteit van de stem van het merk in elke boodschap, en empathie geeft het merk meer menselijkheid, wat het publiek aantrekt. Sms’en als het meest effectieve marketingkanaal Het gemiddelde openpercentage voor e-mail voor retailers is iets meer dan 18%, maar meer dan 90% van de sms-berichten wordt meestal binnen enkele minuten door ontvangers geopend. Hoewel sms’en aan populariteit wint als marketingkanaal, wordt het nog steeds onderschat door de meeste retailers. Volgens een recent onderzoek van Yotpo onder 800 volwassenen uit verschillende landen zei 51% van de respondenten dat ze sms-berichten van hun favoriete merken wilden zien. 41% van de deelnemers aan het loyaliteitsprogramma koos ervoor om tekstberichten via sms te ontvangen, 46% koos voor e-mail als hun favoriete communicatiekanaal. Ze werden gevolgd door sociale media (8%) en telefoontjes (6%). Een van de meest dwingende redenen om sms-berichten te gebruiken, is de hoge ROI die veel merken zien. Sms is namelijk geen vervanging voor e-mail, maar een aanvulling daarop. Het delen van e-mail en sms kan zeer effectief zijn. Waarom PR-specialisten kunstmatige intelligentie niet zullen vervangen Als PR-professional ben je misschien moe van de constante stroom van krantenkoppen die beweren dat AI klaar is om marketing te revolutioneren. Vooral degenen die geïnteresseerd zijn in AI en machine learning beweren dat het slechts een kwestie van tijd is. Volgens hen zullen deze systemen, zodra AI-systemen een kritiek niveau van intelligentie bereiken, echt nuttig worden en uiteindelijk mensen vervangen. Dit verhaal heeft echter een andere kant. Op het eerste gezicht lijkt de PR-industrie een uitstekende kandidaat voor het gebruik van AI-technologieën, aangezien de PR-industrie tegenwoordig enorme hoeveelheden gegevensverwerking vereist. Bij nader inzien zult u zich echter realiseren dat PR-specialisten niet snel zullen worden vervangen door robots. De menselijke psychologie begrijpen Hoewel het soms lijkt alsof het werk van een PR-professional steeds meer draait om het beheren van klantverzoeken en het genereren van gegevens over het succes van outreach-campagnes, is het de moeite waard eraan te denken dat hun taak veel meer is dan dat. De waarde die PR-professionals aan bedrijven bieden, ligt niet in de technische kennis van effectieve SEO, maar in het menselijk vermogen om de behoeften van het bedrijf te begrijpen en in de interactie met mensen op persoonlijk en emotioneel niveau. Shock van nieuwigheid De beste PR-professionals kunnen niet worden gedefinieerd door hun vermogen om enorme hoeveelheden gegevens te verwerken, maar door hun creativiteit. Het is nog verre van duidelijk of AI in de nabije toekomst creatief kan denken. Alleen al om deze reden kan AI nooit beter zijn dan mensen in het ontwikkelen van echt nieuwe campagnes of het schrijven van persberichten. Samenwerking, geen concurrentie In feite werken velen van ons al zij aan zij met robots. AI- en machine learning-technologieën zijn goed geïntegreerd in de PR-omgeving, of het nu gaat om marketingautomatisering of het controleren van onze persberichten op fouten. Hoewel AI ons kan helpen bij het ontwerpen van een e-mailcampagne, zal de inhoud van die e-mails nog steeds door mensen worden geschreven omdat ze door mensen worden gelezen. Resultaat In plaats van mensen te vervangen, zal AI worden ingezet om routinetaken uit te voeren, waardoor PR-professionals meer tijd krijgen om zich te concentreren op een belangrijk onderdeel van hun werk: verbinding maken met andere mensen en creativiteit realiseren. Wat de opkomst van esports betekent voor merken Esports is de meest interactieve kant van de videogame-industrie. Volgens onderzoeksbureau NewZoo was 2019 een mijlpaal in de groei van de esports-industrie met een publiek van 453 miljoen. Met nieuwe groeimogelijkheden in de VS, China en India zal de esports-industrie blijven groeien, waardoor het een aantrekkelijke niche wordt voor investeerders. Winstgevende partnerschappen met merken zijn goed voor een aanzienlijk deel van de inkomsten uit e-sports. In 2019 bedroegen de inkomsten uit esports meer dan $ 450 miljoen. In de afgelopen jaren hebben veel merken de aandacht getrokken van het gamingpubliek door middel van partnerschappen. PepsiCo was een van de eerste merken die hun aandacht op esports vestigden toen ze de Rocket League Championship Series sponsorden. Door deel uit te maken van premium-evenementen, kunnen merken profiteren van de groeiende wereld van esports, net zoals namen als Pepsi, Adidas en Coca-Cola door hun actieve deelname synoniem zijn geworden met traditionele sportevenementen. Traditionele sporten hebben zeer beperkte mogelijkheden op het gebied van merkreclame – meestal beperkt tot billboards, truien en advertenties. Esports biedt geweldige kansen. Neem bijvoorbeeld het Franse merk Louis Vuitton, dat onlangs een samenwerking met Riot Games aankondigde om virtuele items van League of Legends te ontwikkelen die spelers voor echt geld kunnen kopen. Het livestreamen van games op platforms als Twitch en Mixer heeft ook de dynamiek veranderd. Spelers zijn niet alleen bezig met actieve esports, maar hebben ook de mogelijkheid om rechtstreeks met fans te communiceren. En merken erkennen nu dat streamers de nieuwe beroemdheid zijn. Het brak bijvoorbeeld het verkooprecord van één lingeriemerk dat streamer Ninja noemde tijdens zijn online uitzending. Zijn populariteit was voor Adidas ook aanleiding om de kenmerkende sneakers mee te creëren, die minder dan een uur na de lancering uitverkocht waren. De opkomst van advertenties in videogames en esports betekent dat merken nu rechtstreeks in contact kunnen komen met voorheen moeilijk te bereiken doelgroepen. En merken hoeven niet te ver buiten hun comfortzone te gaan om van de voordelen te profiteren, aangezien esports adverteerders zowel bekende als nieuwe manieren biedt om hun doelgroepen te bereiken. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |